Česko-Slovenská Filmová Debilina 5: Byl jednou jeden polda 3: Major Maisner a Tančící drak

Autor: Ondrej Šinko | 27.12.2016 o 13:01 | Karma článku: 4,54 | Prečítané:  1570x

Pozerám zlé filmy, lebo sa nemám rád a potom o nich píšem zlé vtipy, lebo nemám rád vás. Dnešný film sa dá prirovnať k dielu Dobroslava Chrobáka, pretože tu nie je žiaden drak.

Ale predtým ako začnem. V tejto rubrike budem sledovať 15 najhoršie hodnotených českých a 10 najhoršie hodnotených slovenských filmov na webe csfd.cz. Poradie sa samozrejme môže meniť, preto sa budem držať rebríčku zo začiatku experimentu. Cieľom je zistiť, či sú tieto filmy naozaj také debiliny (čím kopírujem IHE a jeho Search for the Worst).

Na toto miesto väčšinou dávam trailer filmu, ale žiaden som nenašiel. Na youtube sú len celé filmy, tak si môžete náhodne pustiť nejaké scény, ak vám trailer chýba.

Byl jednou jeden polda 3: Major Maisner a Tančící drak (tiež známe aj v skrátenej forme BJJP3: MMaTD) je prekvapivo tretím pokračovaním českej komédie z policajného prostredia. Lebo robiť vtipy o policajtoch bolo v 90. rokoch ešte stále originálne? Trojka vyšla v roku 1999 a v titulnej dvojúlohe sa predstavil Ladislav Potměšil. A kombinácia titulná dvojúlohakomédia môže znamenať iba jednu vec.

Ale začnime dejom, lebo aj ten tu nejaký je.  Polda si berie príklad z Fontány pre Zuzanu a snaží sa na nás v tretej časti zapôsobiť exotikou. Major Maisner ako veliteľ Intepolu (pre Európu a priľahlé ázijské krajiny) trávi svoj čas v Thajsku, kde vyšetruje niečo, na čom veľmi nezáleží. Maisnera vidíme robiť tie bežné turistické veci, akurát má pritom oblečenú českú policajnú uniformu. Pre rozpočet je ale rozhodne výborná správa to, že v Thajsku sa odohrávajú len úvodné titulky.

Maisner sa z titulkovej scény vracia do Česka, ale vracia sa vlastne Maisner do Česka? Lebo na dedinskej policajnej stanici sa správa akosi zvláštne. Svojim podriadeným vyká, s podriadenou Boženkou si nepadne do náručia, dokonca si ani v pracovnej dobe nechce pripiť a celkom sa správa akosi príliš strojene. Čo by to asi mohlo znamenať?

Z policajnej stanice sa Maisner presúva do psychiatrickej liečebne, ktorá z geniálneho dôvodu funguje ako veliteľstvo Interpolu. Čo je na tom také geniálne síce neviem, ale asi to bolo vysvetlené v predchádzajúcich častiach, tak sa na to nemám právo sťažovať. Dôležité je teda, že na stanici úraduje policajný náměstek a jeho poskok. Náměstek si myslí, že je myš a poskok zas trpí graviditou akože. Lebo policajti sú debili? Možno je to vysvetlené v predchádzajúcich častiach. Podstatné teda je, že Maisner príde za touto dvojkou a stane sa prvý z dejových zvratov. V skutočnosti to nie je Maisner, ale Maisnerov dvojník.

Fejkový Maisner strávil svoj život ako kriminálnik, kým ho nechytili. Nakoniec sa ale dostal v Thajsku do väzenia na 30 rokov. Ale Náměstek, ktorý neznáša Maisnera nejakým spôsobom  zariadil, aby bol v thajskej väznici skutočný Maisner a aby sa Fejk dostal do Česka, kde by predstieral veliteľa Interpolu. No a skutočný Maisner a Fejk vyzerajú rovnako, akurát Fejk má tetovanie draka, podľa ktorého dostal film svoje meno. Ten drak síce netancuje, ale hľadať v tomto filme aspoň náznak logiky je celkom zbytočné. Blbé je, že všetko toto sa dozvieme až v desiatej minúte filmu a dovtedy vidíme pár scén, ktoré bez toho nedávajú zmysel. Lebo som aj pochopil, že Maisner sa správa zvláštne, ale nevedel som prečo. Boli tam scény, ktoré mali byť vtipné, ale bez tejto znalosti boli len mätúce. Ale možno to hovorí niečo o mne, keď už aj sprostá česká komédia je nad moje intelektuálne schopnosti.

Po tomto krátkom úvode sa dostávame k mäsu celého filmu. Do Česka sa vráti aj pravý major Maisner, ktorý utiekol z Thajska prezlečený za stereotyp thajského roľníka z 13. storočia. Pravý Maisner stretáva ľudí, ktorých predtým stretol Fejk. A ten chlapík, ktorý píše obsahy filmov pre teletext, by napísal, že je to zdrojom mnohých nedorozumení a úsmevných situácií. Ja by som napísal, že je to retardovaný lacný trik ako napísať veľa pseudohumoru bez žiadnej snahy. Akože na rebríčku retardovaných lacných komediálnych trikov je to niekde medzi Muž, ktorý sa zmenil na ženuZvieratá/nemluvňatá/veci rozprávajú. A existujú aj výborné komédie, ktoré takéto lacné triky používajú. Ale aby také komédie fungovali, nemôžu sa spoliehať len na ten lacný trik. A Polda v podstate nič iné nerobí. Spravte toto. Ale však ste mi pred chvíľou hovorili, aby som to nerobil. Vy debil, prečo ste to urobil? A aby som vám dokázal, že takúto scénu dokáže napísať aj pablb, tu je môj krátky skeč.

*Do podniku vchádza Človek, ktorý vyzerá ako Chlapík, pri bare je Barman.*

Č: Dobrý deň, mohol by som vás poprosiť...

B: Nazdar, no čo, zas ti dám to tvoje?

Č: No tak... Ak tým mojim myslíte presso s mliečkom, tak áno, dám si to svoje. A, ehm,  nešetri mliečkom. (chvíľu je ticho) Zatiaľ si odskočím, ak to nevadí.

*Človek odchádza zo scény, do podniku vchádza Chlapík, ktorý vyzerá ako Človek.*

CH: Nazdar, boha, dlho sme sa nevideli.

B: (smeje sa) Som sa už bál, že čo je s tebou, že či sa ti niečo nestalo za tie 2 minúty.

CH: (nechápavo sa zasmeje) No dobre, počúvaj daj mi to moje obvyklé.

B: Hej, hej, to presso sa ti už robí.

CH: Ty si spadol z Mesiaca a cestou sa zrazil s pegasom? Moje obvyklé, fernet so žinčicou, horúci, v šálke. Však si to tu dávam každý deň. Veď aj tú žinčicu tu vedieš len kvôli mne.

B: Ja ti dnes nejako nerozumiem. Už ti to robím. A čo, aj dnes si na bicykli? Vieš, že si minule platil pokutu.

CH: Boha, bicykel som si zabudol zamknúť, hneď som tu.

*Chlapík odchádza, vracia sa Človek, medzitým Barman dáva na pult zmes žinčice a fernetu. Človek sa napije a od znechutenia mu vystrekne nápoj z úst na Barmana.*

Dosť dlhú dobu sa takéto scénky striedajú, vtipné zväčša nie sú, ani dej neposúvajú nikam. Za zmienku stojí, že pravý Maisner by aj chcel s policajtkou Boženkou, ale Fejk mu to kazí. Na druhej strane by chcel Fejk čo najviac súložiť s Magistrou, ktorá je riaditeľkou blázinca. Áno toho blázinca, ktorý je len geniálnym úkrytom pre veliteľstvo Interpolu. Proste, obom Maisnerom sa blbo súloží, lebo trapasy a úsmevné nedorozumenia. Aby sme od pubertálneho humoru neutiekli, tak si Fejk z nejakého dôvodu chce založiť na policajnej stanici bordel. Kde sa potom stanú veci, ktoré tu už ani nemám silu vysvetľovať.

Po dvoch dejstvách, kde sa opakoval jeden vtip, nastupuje dejstvo tretie. A v treťom dejstve je veľa zvratov. Začne to tým, že Fejk dostane od Náměstka zbraň, aby zabil skutočného Maisnera. No ale Maisner Fejka prekabáti a požiada ho o pomoc pri zničení Náměstka. Náměstka potom kombinovanými silami pripravia o rozum. Ale potom sa stane ďalší zvrat. Príde Simona z FBI, ktorá niečo chce s Maisnerom alebo tak. A všetci sa potom stretnú na stanici. A vtedy nastupuje ten klasický: „Ja som pravý Maisner a on je podvodník.“ Tak im ľudia dávajú rôzne otázky, aby zistili, ktorý Maisner je pravý.

A potom obom Maisnerom vystroja svadbu, pretože pravý Maisner nikdy nepovedal na svadbe áno. Čo je trochu nadpráca, lebo stačilo sa pozrieť, ktorý Maisner má tetovanie. Ale je tu ďalší zvrat a zo svadby zdrhnú obaja. A utekajú v maskách Mickey Mousea z nejakého dôvodu. Teda, neviem prečo utekajú a už vôbec neviem, prečo majú masky.  A potom tá ženská z FBI obidvoch chytí a je tu zvrat. Z fejkového Maisnera spraví šéfa Interpolu, lebo je to veľmi šikovný kriminálnik? A potom zájde ženská z FBI do pitevne, kde sa rozpráva o príprave smrti pravého Maisnera. A je tu zvrat, kedy má major Maisner pohreb (ale pritom Fejk napodobuje živého Maisnera ako šéfa Interpolu?). A potom je zvrat, lebo v skutočnosti je Maisner nažive, ale pracuje utajene v USA. A v tomto momente producenti našli ešte nejaké peniaze vo vreckách a film teda uzatvára záber na Maisnera pred Bielym Domom.

Film má ale okrem nezmyselného deja a neoriginálneho humoru aj iný problém. Celý je totiž postavený na charizme Ladislava Potměšila, ktorý stvárňuje obe hlavné postavy. A aj keď sú to rozdielne postavy a majú svoje rozdiely, tak sa správajú veľmi podobne. Obaja Maisnerovia majú takú tú osobnosť, ktorú ja v podstate neznášam. Podobnou vlastnosťou sa väčšinou vyznačujú slobodní strýkovia, ktorí radi hovoria lacný humor nasilu a potom sa na svojich vtipoch ešte zasmejú. Tiež nasilu. Ostatní herci sa správajú poväčšine ako retardi, ale to bol zámer, takže im to nejde vyčítať.

Z menších vecí mi vadila hlavne akožeorientálna hudba, ktorá bola hlavným motívom Fejka. Jednoducho to nesedelo do atmosféry českej dedinky. Z kultúrne necitlivých humorov, by som spomenul Náměstkovu thajčinu („Doblý den tu tanšítsi dlak“), čo samozrejme ani nie je vtipné.

VERDIKT: Strašne strašný film

Deti moje, ako by som to povedal, serú ma zlé komédie. Súčasť čara zlých filmov je to, že sa na nich dá aspoň zasmiať. Ale zlá komédia je taká, na ktorej sa nezasmejete (teda výnimky by sa možno dali nájsť). Alebo sa na nej smejete málo. A tu som sa raz akože úplne schuti zasmial, ale to je málo. A príbeh je zlý a všetko je retardované a Maisner najviac. Ale na druhej strane, aspoň sa to snaží byť vtipné a vďaka tomu to nemôže ísť v tabuľke pod Tak fajn.

Strašne fajn filmy (filmy neprávom označené ako zlé)

stále na taký čakám

Dobre strašné filmy (zábavné svojou debilitou)

Strašne strašné filmy (čisté zlo, najhoršie dole)

Nabudúce si dám niečo čo nie je skurvená zlá komédia. Niečo, čo nie je zapísané v knihách viazaných v koži. Dva.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.


Už ste čítali?